Pas verschenen

€ 24,95
Group Problem Solving As Citizenship Education

Policy makers in Europe pursue a specific participatory approach to citizenship education, based upon a particular idea of democracy and citizenship.Policy makers in Europe pursue a specific participatory approach to citizenship education, based upon a particular idea of democracy and citizenship. In this approach, schools are required to foster certain virtues such as solidarity, empathy and an active participation that will enhance social cohesion. The present study argues that such an approach to citizenship education holds three constraints, a practical one, a political one and a fundamental one: it is not feasible for implementation in schools (practical constraint); it doesn’t explicate and justify the theory of citizenship underlying its idea of ‘good citizenship’ (political constraint); it aims at ‘making’ a certain kind of citizen in order to solve society’s problems, instead of developing students’ autonomous thinking (fundamental constraint). This study develops and justifies an alternative participatory approach to citizenship education, based on the democratic principle of group problem solving. An important part of the justification is to show that the alternative approach meets the three constraints, the practical one, the political one and the fundamental one.

€ 59,95
Service Integration & Management (SIAM) Foundation

This book in Japanese introduces service integration and management (SIAM). Its contents are the source material for the EXIN BCS Service Integration and Management Foundation (SIAM™F) certification.This book, in Japanese, introduces service integration and management SIAM). Its contents are the source material for the EXIN BCS Service Integration and Management Foundation (SIAM™F) certification. It will be useful for anyone working in a SIAM environment, whether they are a customer, a service integrator or a service provider. Drawing on experiences from companies including Atos, Sopra Steria, Syniad IT, TCS, Kinetic IT and ISG, the book describes topics including the origins of SIAM, the different SIAM structures, roles, challenges, risks and more. Service integration and management SIAM™ is a management methodology that can be applied in an environment that includes services sourced from a number of service providers. SIAM supports cross-functional, cross-process, and cross-provider integration.

€ 19,95
Nepalese novellen

Dit boek is tegelijk een liber amicorum, een bloemlezing, een stukje geschiedschrijving en een vooruitblik op de toekomst. Het werd geschreven door verstokte Nepal-adepten van zeer uiteenlopende handel en wandel. Sommige bijdragen stammen van lang geleden toen Nepal een net ontdekt juweeltje was - tenminste dat dacht iedereen - andere verhalen zijn kakelvers. Uitersten trekken elkaar aan, zegt het spreekwoord. Maar verklaart dat de passie die veel Nederlandse laaglanders gedurende de laatste 50 jaar hebben gevoeld voor Nepal, een van de hoogste maar ook armste landen ter wereld? Het woord passie wordt maar al te vaak misbruikt, maar in het kader van de belangstelling van Nederlandse zijde voor Nepal mogen we echt wel van bevlogenheid spreken. Sinds het midden van de jaren '60 van de vorige eeuw, trokken steeds grotere groepen wandelaars en cultuurliefhebbers erheen voor een - vaak behoorlijk zware - trekking door dunbevolkte bergstreken en/of een verblijf in en rond de Kathmandu-vallei waar (nog steeds) een massa tempels, kloosters en paleizen te vinden is. De beweegredenen om naar Nepal te gaan variëren - van het zoeken naar een exclusieve vakantiebeleving tot de verkenning van onbekende godsdiensten, maar ook van het bieden van ontwikkelingshulp tot het zoeken naar zakelijke mogelijkheden. Emotioneel, rationeel, edelmoedig of juist ik-gericht. Dit boek biedt een kaleidoscopisch beeld van vijftig jaar Nepal-ervaringen van sleutelfiguren als Dolf Noordijk, Toni Hagen, Sir Edmund Hillary en kroonprins Willem-Alexander. Met bijdragen van onder andere Krijn de Best, Broughton Coburn, Carroll Dunham, Katja Staartjes, Cas de Stoppelaar, Barend Toet en Sjoerd de Vries.

€ 34,95
Een positief reisadvies van de Proactieve Accountant

Gebundelde inspiratiecolumns. De gevolgen van de digitalisering binnen accountancy worden langzaam aan zichtbaar.Gebundelde inspiratiecolumns. DDe gevolgen van de digitalisering binnen accountancy worden langzaam aan zichtbaar. De bedrijfstak worstelt met een reactie. Een beroepsorganisatie die wanhopig op zoek is naar een visie. Kantoren speuren naar de juiste softwaretoepassingen, nieuwe vormen van dienstverlening en invoering van nieuwe verdienmodellen. Ook ik zocht naar een oplossing en ging hier regelmatig voor op reis. Op een van die inspiratiereizen ontmoette ik zelfs Max Verstappen. In zijn racestrategie zag ik opmerkelijk genoeg overeenkomsten met de Panalitix accountantsstrategie, die Rob Nixon (CEO van Panalitix) wereldwijd propageert op diverse congressen. Daar presenteert hij met veel passie zijn oplossing. De kern van zijn boodschap: stap af van uurtje-factuurtje, introduceer value pricing, implementeer cloudsoftware, ontwikkel uw verkoopvaardigheden en marketingactiviteiten, verbreed uw dienstenpakket tot virtual management accountant en word de trusted advisor van uw cliënt. Dit boek bevat een selectie van mijn columns waarin ik in de periode januari 2016 tot en met september 2017 mijn succesvolle roadmap volgens het Panalitix-concept tot The Perfect Firm beschrijf. Ik zeg: heb moed, toon lef en geef net als Max vol gas, maar dan met uw kantoor!

€ 49,95
Agile Service Management with Scrum

This book first defines the risk areas when implementing Scrum and Kanban. The content of Agile service management is described at both the organizational- as the process level.Using Agile software development is taking off. The terms Scrum and Kanban are already common to many organizations. Agile software development needs different requirements for the management of software. Many organizations are mastering this new challenge. In particular, the interaction between the Scrum development process and the support of the software that the Scrum development process has produced, is an important aspect. This book specifically discusses this interaction. Examples of topics that are discussed here are the service portfolio, SLAs and the handling of incidents and change requests. This book first defines the risk areas when implementing Scrum and Kanban. Next the various Agile terms and concepts are discussed. The content of Agile service management is described at both the organizational- as the process level. The relevant risks are specified for each service management process. In addition, the implementation of each process within the context of scrum is indicated. This book is just one of the practical reads of best practices that have been published by this author in a series of publications.

€ 34,95
SLA Templates

Most important in providing a service is customer satisfaction with the delivered performance. Resulting from this satisfaction, the supplier will benefit from repurchases, market promotions and recurring revenue. But as a result of this customer satisfaction, perhaps the most important benefit for de supplier is the drive for his employees to enhance their knowledge and skills, in order to satisfy even more customers. This book describes the Service Level Agreement templates needed, in order to meet customer service level requirements. This book gives booth a template and an explanation for this template for all common service level management documents.Most important in providing a service is customer satisfaction with the delivered performance. Resulting from this satisfaction, the supplier will benefit from repurchases, market promotions and recurring revenue. But as a result of this customer satisfaction, perhaps the most important benefit for de supplier is the drive for his employees to enhance their knowledge and skills, in order to satisfy even more customers. This book describes the Service Level Agreement templates needed, in order to meet customer service level requirements. This book gives booth a template and an explanation for this template for all common service level management documents. The following templates are included in this book: • Service Level Agreement (SLA) • Underpinning Contract (UC) • Operational Level Agreement (OLA) • Document Agreement and Procedures (DAP) • Document Financial Agreements (DFA) • Service Cataloque • External Spec Sheets (ESS) • Internal Spec Sheers (ISS) • Service Quality Plan (SQP) • Service Improvement Program (SQP)