dbmetrics

Het bestaansrecht van een beheerorganisatie is het ondersteunen van de bedrijfsprocessen op basis van de juiste functionaliteit en kwaliteit in de vorm van ICT-services. In de dagelijkse praktijk blijkt dat veel beheerorganisaties hun hand al vol hebben met het op orde krijgen van de functionaliteit, laat staan dat er grip verkregen wordt op de kwaliteit van de ICT-services.

Toch blijkt dat ook voor kwaliteit vaak een paretoverhouding geldt. Dus 80% van de kwaliteit kan in 20% van de tijd gerealiseerd worden. Helaas is de gereedschapskist van kwaliteitbeheersing bij veel beheerders vrijwel leeg. Deze website beoogt daar iets aan te doen door kennisuitwisseling te bevorderen op dit belangrijke beheeraspectgebied.

In de loop van de jaren heeft dbmetrics diverse artikelen over beheer gepubliceerd. Hierbij staat het vanuit een business perspectief definiëren van kwaliteit en het meten ervan centraal.

De ebooks Werkboek Acceptatiecriteria en Werkboek Ketenbeheer zijn gratis te verkrijgen via deze site. Stuur een mail naar info@leonon.nl en u ontvangt het werkboek per mail in een pdf-bestand.

Kennisdeling staat bij dbmetrics hoog in het vaandel. Daarom heeft dbmetrics veel tijd en energie gestoken in publicaties over aspectengebieden van servicemanagement waar nog veel aan de kwaliteit over de serviceverlening te verbeteren valt. Boeken van Bart de Best zijn geschreven op basis van artikelen.

De publicaties van dbmetrics zijn direct te bestellen op www.leonon.nl. Stuur een mail naar info@leonon.nl en ontvang tevens 5% extra Nederlandse studieboeken korting.

Download hier een exemplaar van "Best Practice Publications" met al onze titels:

Many people do understand the need to make agreements upon the quality of the offered services. Also it is een good practice to write down the agreements in a so called Service Level Agreement document. However it seems to be very difficult to write a SLA that makes sense for both the customers and the supplier. This group is meant to share knowledge on how to agree upon service norms for services. This may be ICT-services as well as business services.

ICT Prestatie Indicatoren - Dutch version

SLA - best practices - Dutch version

Acceptatiecriteria - Dutch version

Ketenbeheer - Dutch version

NEW Beheren onder Architectuur - Dutch version

Quality Control & Assurance - Dutch version

Cloud SLA - Dutch version

Agile Service Management met Scrum - Dutch version

Agile Service Management met Scrum in de Praktijk - Dutch version

NEW Cloud SLA - English version

NEW DevOps - Best Practices - English version

NEW SLA Templates - English version

 

  Artikelen zijn te downloaden, klik op onderstaande icon van het boek.

Klik hier voor nog meer

interessante artikelen